Το ιστολόγιο «Τέρπανδρος»

Ο σκοπός της δημιουργίας του ιστολογίου «Τέρπανδρος» ήταν αφενός η ανησυχία του δημιουργού του για την πορεία της παιδείας, της λογοτεχνίας, της τέχνης γενικότερα στην Ελλάδα – που ιστορικά κατέχει τον τίτλο της Μητέρας του Πολιτισμού – και αφετέρου η επισήμανση και η γνωστοποίηση αξιόλογων Αναγνωσμάτων σε ένα ευρύτερο κοινό. Στο παρόν ιστολόγιο αναφέρονται λογοτεχνικά αποσπάσματα, ποιήματα και στίχοι που αξίζουν την προσοχή κάθε ανήσυχου πνεύματος.

Η καθημερινότητα σε μία μεγαλούπολη με άτακτους ρυθμούς ζωής όπως η Αθήνα, η ανάγκη καθημερινής επικοινωνίας με φιλικά και οικογενειακά πρόσωπα, η διαρκής κάλυψη αποστάσεων ημερισίως, η προσπάθεια διατήρησης εθίμων, η επιθυμία και η πραγμάτωση ποικίλων δραστηριοτήτων, το αίσθημα κούρασης και πολλοί άλλοι παράγοντες καθιστούν την τάχιστη ενημέρωση του ιστολογίου αδύνατη. Η σελίδα θα ενημερώνεται σταδιακά και ελπίζω ο κάθε πολυάσχολος επισκέπτης να έχει στη διάθεσή του λίγο χρόνο να αφιερώσει για την ανάγνωση κάποιων άρθρων του ιστολογίου.

Ευχαριστώ,

«Τέρπανδρος»

Υ.Γ: «…Όμως ένας άνθρωπος, ένας λαός, ένα έθνος, δεν εξαφανίζεται μονάχα με τη φωτιά και με το σίδερο. Δεν εξαφανίζεται μονάχα με το χάσιμο της ζωής του. Εξαφανίζεται πιο σίγουρα, πιο τελειωτικά με το χάσιμο της ψυχής του, της ψυχής του της ατομικής, της ψυχής του της ομαδικής. Χάνω την ψυχή μου θα πει: χάνω την ουσιαστική μου ύπαρξη. Χάνω την αίσθηση της ατομικής μου τέλειας ψυχοπνευματικής σύνθεσης, που αποτελεί ένα μόριο από την μεγάλη, την πλατειά κοινωνική και εθνική σύνθεση, από την οποία αντλώ και ανανεώνω αδιάκοπα τα φυσιογνωμικά στοιχεία του πνεύματος μου και της ψυχής μου. Kαι αυτή η εθνική φυλετική ιδιομορφία της ψυχής μου είναι ακριβώς εκείνη που με εντάσσει φυσιολογικά μέσα στην πανανθρώπινη κοινωνική σύνθεση. Αλλά για να μη χάσω τον εαυτό μου, πρέπει να γνωρίσω τον εαυτό μου. Το «γνώθι σαυτόν» είναι η πλουταρχική πηγή της γνώσεως. Αυτό λοιπόν πρέπει να είναι η βάση της γενικής παιδαγωγικής προσπάθειας Έθνους, του οποίου εντολοδόχος είναι το Kράτος και η Εκκλησία. Όργανα γι’ αυτή την συνειδητοποίηση είvaι το Υπουργείο Παιδείας, ο Κλήρος, ο Τύπος, ο καλλιτέχνης που εκφράζει την εθνική ψυχή και ολόκληρη η τάξη των διανοουμένων, που είναι υπεύθυνη για την πνευματική συγκρότηση του λαού »  Στρατής Μυριβήλης.

Explore posts in the same categories: Σχετικά με το ιστολόγιο

Σχολιάστε